Tramvajové aktuality

V průběhu první poloviny října byly do provozu po velkých prohlídkách zařazeny KT8D5R.N2 1712 a K2P 1107. Oba vozy jsou v unifikovaném laku a oba mají přípravu na instalaci klimatizace Janoza. Z drobných změn na vozidlech jmenujme např. standardně prováděné náhrady elektromagnetických pískovačů vzduchovým systémem Tribotec, u KT8 pak přesun odpojovače trolej-zem do zástěny kabiny "A".
V říjnu byly rovněž dodatečně namontovány klimatizace Janoza CoolAir A-80 na vozy K2P 1048 a KT8D5R.N2 1736, které prošly velkými prohlídkami nebo generálními opravami letošní rok a mají pro klimatizační jednotku přípravu (upravená střecha nad kabinou řidiče, kabeláž...). Tyto klimatizace nejsou nakupovány jako nové, ale pocházejí z trolejbusů, kde jsou nahrazovány klimatizacemi Waeco. Postupně bude docházet k dalšímu dovybavování tramvají klimatizacemi Janoza tímto způsobem.

 

V nedávné době opustila Ústřední dílny K2P 1118/II po velké prohlídce. Provedení nijak nevybočuje z řady ostatních K2P procházejících VP, nátěr je bílý, poslouží jako podklad pro celovozovou reklamu. Novinkou je klimatizace kabiny řidiče od firmy Janoza, která byla demontována z trolejbusu.
Nový celovozový polep obdržela K2P 1107, která nedávno také prošla VP. Propaguje Filharmonii Brno. Základní barva polepu je zlatá, popisky jsou černé a bílé.